Podľa jej záveru cestujúci uznal svoje neprimerané správanie vo vlaku a uhradil pokuty s tým spojené. Vec bola preto odložená, “ uviedol pre server TN.cz hovorca spoločnosti Radek Joklík.

Webu sa ozval dokonca aj sám vlakvedúci, podľa ktorého je niekosekundové video vytrhnuté z kontextu. „Celá situácia samozrejme netrvala pár sekúnd videa, ale cez desať minút a potom následné riešenie. Video bohužiaľ začína v okamihu mojej obrany pred útokom pána, pred ktorým som sa snažil zažehnať, ustupoval pred ním a opakovane ho dôrazne žiadal, aby sa ma nedotýkal, “ povedal Jan S., ktorému vraj počas služby kvôli incidentu bolo aj vyhrážané.

Hoci sa spoločnosť svojho zamestnanca zastala v otázke vyvolania konfliktu, pochopenie pre jeho správanie nemá. „Hoci bol konflikt jednoznačne vyvolaný zo strany podnapilého cestujúceho, rozhodne nesúhlasíme so spôsobom, akým náš vlakvedúci na situáciu reagoval.

Použitie násilia, v tomto prípade dokonca obušku, ktorý v žiadnom prípade nepatrí k vybaveniu našich zamestnancov, je absolútne neprijateľné. Zamestnanec bol stiahnutý zo služby a vec je s ním riešená v pracovnoprávnej rovine.

Povinnosťou nášho personálu je riešiť podobné prípady maximálne v pokoji a dohováraním. V prípade, že cestujúci prejavuje agresivitu a odmieta spolupracovať, potom nezostáva nič iné, než do najbližšej stanice privolať políciu, “ dodal Joklík.

VIDEO: